Friss topikok

  • ishimaru kumiko: Jogdíjat? Hát ez eszembe sem jutott :-) De azt amúgy is a hvg-nek kellene behajtani :-) (2008.02.04. 19:39) megtörtént a vizsga
  • zsuzso: szia! jöszi a segítséget, azt szeretném kérdezni, hogy innentől kezdve lefelé miért olvashatatlan ... (2007.12.19. 16:45) holnap lesz a nagy nap
  • zsuzso: szia miért elolvashatatlan minden szöveged? (2007.12.12. 10:16) véleményed kifejezése

Angol felsőfokú nyelvvizsga

Egy középfokú angol nyelvvizsgával rendelkező ember próbálkozásai a felsőfokú rigós angol nyelvvizsga érdekében.

megtörtént a vizsga

2007.11.10. 15:28 :: matika

Itthon vagyok, megvolt a nagy vizsga.
A Rigó utca hű maradt a hírnevéhez tele volt szivatós kérdésekkel:

A teszt 15 pontért:
kb. 4-5 idioma volt, az egyik amire emlékszem, hogy valakinek elszáll a feje a dicsőségtől....
olyan baromság is volt, hogy ahorgászat érdekében mit rakunk a horogra........
A többi kérdésre szinte nem is emlékszem.........sajnos
Többhelyre csak hasból írtam be a válaszokat....... kiváncsi leszk hány pontos lesz.

szövegértés 25 pontért:
A szöveg a kismamákra és a magzatokra ható stresszel volt kapcsolatos. Majdnem tiszta orvosi szöveg................. A szöveg szerintem annyira nem volt nehéz, azonban a kérdések hülyén voltak feltéve és a rá adható pontokkal megzavarták a vizsgázókat.
A kismamákra ható stresszek fajátinál emlékezetem szerint 4 fajta stressz volt kikiáltva, mégis 5 pont volt az adható legnagyobb pontszám.

levélírás, esszé 20 pont:
1. Írnod kellett egy esszét az elmúlt években tapasztlaható szélséges időjárásról, lehetséges okairól Magyarországon.

2. Angol barátodnak kellett írni egy levelet a pletykalapokról........ miért hódítanak teret ma Magyarországon, miért szeretik őket, ki a célközönség......., mesélj el egy mostanában flröppent pletykát, szerinted igaz-e, lennél-e sztárpár, szerinted ők hogy viselik a cikkeket............... 
szerintem ez nagyon jó feladat volt lehetett vele fakítani.

szövegtömörítés 20 pontért:
Egy durva HVG cikket kellett tömöríteni a magyarországi japán cégeknél uralkodó munkaviszonyokról. Amíg elvenen éltek a fejemben a kulcsszsavak megkrestem ,hogy melyik HVG cikkben jelent meg ez a szöveg, meg is találtam.
A cikk a 2000.év 21.szám 77-83 oldalán található Wild Judit írta:


Japán munkamódszerek Magyarországon

Aki nem lép egyszerre

"A távol-keleti mentalitás, a kemény elvárások és a kulturális különbségekből adódó „macera” különös munkahelyekké teszik a Magyarországon működő japán érdekeltségű cégeket. Pedig a szigetországból érkező vezetők igyekeznek elképzeléseiket az itteni viszonyokhoz igazítani, már csak azért is, mert ázsiai szellemben képtelenek volnának munkára fogni a „kuruc magyarokat”........."

Szerintem ez nem sikerült annyira jól, mert a végére hagytam és a hülye eszperantósok ott csullankodtak, zajongtak mögöttem és nehéz volt már 3,5 óra után koncentrálni.........

VÉGKÖvETKEZTETÉSEIM:
- szövegértés sikerült, többet nem tudnék rá készülni
- fordítás sikerült (magyarra) többet nem tudnék érte tenni, hogy jobban menjen
- levélírás sikerült (tudtam alkalmazni levélírási kliséket, felsőfokú nyelvtani fordulatokat, idiómákat, közvetlen stílusban írtam)
- szövegtömörítés (hát ez nagyon nem sikerült.......... gyakorolni, gyakorolni kell még, ha magántanárt fogadsz ezt feltétlen gyakoroljátok......)
- teszt (egy katasztrófának éreztemm, lutri az egész szinte, phrasal verbs -idiomák tömkelege,.............. szemét pontozás.......... )
Egy aranyos kiscsaj aki németből írt mondta nekem, hogy "tök ki van akadva,mert megvett egy német felsős rigós tesztkönyvet, bucira gyakorolta magát, azonban egyetlenegy kérdés sem volt azok közül......." Drágám- mondtam magamban, szerinted a rigó utcában csak 500 flesőfokú tesztkérdés van? Ez nem eszpreantó........... Amúgy németből is ugyanez volt a tömörítési feladat+ a levél............

várom a végeredményt.
Kiváncsi vagyok, hogy aki irt velem együtt milyen véleménnyel van a mostani nyelvvizsgáról!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://angolfelsorigo.blog.hu/api/trackback/id/tr43224479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi 2007.11.25. 17:59:54

Szia! Képzeld, én is aznap nyelvvizsgáztam! (angol középfok)
Sok szerencsét kívánok! Szted jövő héten már lehet eredmény?

matika 2007.12.03. 19:07:42

Gratulálok a sikerhez, nekem még mindig nincs eredmény!

Állítólag kedd délutánig lesz valami!!!!

ishimaru kumiko 2008.02.02. 16:20:04

Szia,
Én irtam azt a cikket 100 éve...vicces h berakták angol-vizsgába :-)
ciao
Judit

matika 2008.02.02. 16:55:36

Gratulálok! Jogdíjat kaptál érte?

ishimaru kumiko 2008.02.04. 19:39:19

Jogdíjat? Hát ez eszembe sem jutott :-)
De azt amúgy is a hvg-nek kellene behajtani :-)
süti beállítások módosítása